Toimitusehdot

Päivitetty 8.10.2023

1. Yleistä

Nämä säännöt ovat verkkokaupan Sopilka Food / Traveldeep Oy Ltd (jäljempänä – “Sopilka”) (jäljempänä – “Verkkokauppa”) ehtoja (jäljempänä – “Ehdot”), joita sovelletaan verkkokaupassa ostettujen tavaroiden myyntiin. verkkokauppa “Sopilka”, “Sopilka” ja asiakkaan (jäljempänä “Asiakas”) välillä.

2. Asiointi verkkokaupassa

Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia vain vanhemman tai muun huoltajan suostumuksella.

Asiakas sitoutuu antamaan itsestään oikeat tiedot ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta.

Asiakkaalla tulee olla voimassa oleva sähköpostiosoite ja puhelinnumero, ja tilauksen toimitukseen vaaditaan oikea toimitusosoite. Tilausvahvistus/kuitti lähetetään Asiakkaalle vain sähköpostitse.

3. Henkilötietojen käsittely

Sopilka käsittelee henkilötietoja voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja edellyttämällä tavalla, toimii henkilötietojen rekisterinpitäjänä. Asiakastietoja käsitellään tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla.

4. Tavaroiden ja palveluiden tilaaminen

Tavaroiden ja palveluiden (jäljempänä “Tuotteet”) tilaaminen tapahtuu siten, että Asiakas valitsee ostoskorista haluamansa Tavarat, jonka jälkeen Asiakas täydentää tilauksen Verkkokaupan ohjeiden mukaisesti. Asiakas voi muuttaa ostoskorinsa sisältöä ennen tilauksen maksamista. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan huolellisesti tilauksensa sisältö ennen tilauksen tekemistä. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas on lähettänyt  tilauksensa. Asiakas saa tilausvahvistuksen/kuitin asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

5. Toimitusalueet

Sopilkan toimitusalueet, jotka ovat valittavissa tilaushetkellä näkyvät Verkkokaupan tietosivuilla. Kaikki luovutusalueet sijaitsevat Manner-Suomessa, vaikka luovutusalueen määrittelevään postinumeroon kuuluu myös saaristo ilman kiinteitä tieyhteyksiä.

6. Hinnat

Tilauksen kokonaisarvo koostuu Tuotteiden hinnoista, toimituskuluista, mahdollisista palvelumaksuista ja maksutapaan liittyvistä kuluista.

Tuotteet maksetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan mukaan. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuote-/palvelutiedoissa erikseen määritellyn ajan. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen tilauksen yhteydessä ja tilausvahvistuksessa/kuitin yhteydessä.

Tilauksen yhteydessä Asiakas valitsee tilattavan Tuotteen ja ilmoittaa Tuotteen määrän kappaletta tai muuttuvan määrän painon mukaan (hinta per kg). Toimittaessaan tuotteita vaihtelevilla määrillä Sopilka kerää kulloinkin kyseessä olevan tuotteen tilatun määrän mahdollisimman tarkasti. Tuotteiden luonteesta ja rakenteesta riippuen toimitusmäärä voi kuitenkin poiketa tilausmäärästä, jolloin tuotteen lopullinen hinta määräytyy tuotteen toteutuneen toimitusmäärän mukaan. Asiakkaalta veloitettava maksu määräytyy käsitellyn tilauksen toteutuneiden tuotemäärän/-painon mukaan (tilaushetkellä voimassa olevan hinnan mukaan). Mikäli veloitus on jo tapahtunut, mahdollinen liikamaksu palautetaan asiakkaalle rahana käyttäen tilauksen maksutapaa tai muulla tavoin jos se ei ole teknisesti mahdollista – rahana tai alennuskuponkina seuraavaan ostokseen.

Sopilka pidättää oikeuden tuotteiden hintojen muutoksiin. Sopilka pyrkii varmistamaan, että verkkokaupassa näkyvät hinnat ovat aina oikein ja ajan tasalla, mutta ei takaa hintojen oikeellisuutta. Jos verkkokaupan virheellinen hintatieto poikkeaa merkittävästi todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon tai virhe on muusta syystä ilmeinen siten, että Asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevat virheelliset tiedot, virheellinen hinta ei sido Sopilkaa.

7. Tuotteiden saatavuus

Sopilka ei voi myöntää mitään takuita Verkkokaupassa myytävien Tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Vakiovalikoimaankin kuuluvat Tuotteet saattavat olla tilapäisesti loppu esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi. Sopilka pyrkii pitämään Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot saatavilla olevista tuotteista. Mikäli tilattu Tuote, joka on Verkkokaupassa näkynyt saatavilla olevana tuotteena, on tilapäisesti loppunut siten, että Tuotetta ei saada toimitettua tilattuun toimitusajankohtaan, palauttaa Verkkokauppa tuotteesta maksetun hinnan Asiakkaalle.

8. Tilausvahvistus/kuitti

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus/kuitti, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistukseen merkityt tiedot tilauksen sisällöstä ovat oikeat. Sopilkalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta perustellusta syystä.

9. Toimitustavat ja toimituksen vastaanotto

Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle kotiinkuljetuksena tai Postipakettina Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Valittavissa olevat toimitustavat ovat nähtävillä Verkkokaupan sivuilla. 

Mikäli Asiakas tilauksen tehtyään toivoo muutosta toimitusaikaan, tulee hänen olla yhteydessä Sopilkan asiakaspalveluun ja tiedustella, onko toivottu muutos mahdollinen. Sopilka pyrkii toteuttamaan Asiakkaan muutostoiveet, muttei voi sitä taata mm. kuljetusaikataulujen ja -reittien vuoksi.

Mikäli tilauksen toimittaminen viivästyy, Sopilka pyrkii ilmoittamaan Asiakkaalle viivästyksestä Asiakkaan antamia yhteystietoja käyttäen ja antamaan Asiakkaalle arvion toimitusajankohdasta.

Kotiinkuljetuksissa Asiakas sitoutuu järjestämään toimituksen vastaanoton niin, että Asiakas tai hänen valtuuttamansa henkilö on vastaanottamassa toimitusta toimituksen aikana. Postin kotiinkuljetuksessa asiakkaan on valittava toimitusaika Postin verkkopalvelussa, Sopilkan omassa toimituksessa kotiinkuljetuksen ajat on ilmoitettu etukäteen. Pääkaupunkiseudun Sopilkan omassa toimituksessa Sopilka takaa kylmäsäilytystä vaativien Tuotteiden kylmäketjun säilymisen tilauksessa vahvistetun toimituksen aikavälin ajaksi ja kunnes toimitus on luovutettu Asiakkaalle tai jätetty Asiakkaan ilmoittamaan paikkaan, mikäli asiakas on kirjallisesti tai sähköisesti jättöön luvan antanut. Sopilka ei ole vastuussa siitä, mikäli Asiakas ei hoida kylmäsäilytystä vaativia Tuotteita asianmukaiseen kylmäsäilöön sen jälkeen kun toimitus on luovutettu.

Jos Asiakas tai hänen valtuuttamansa ei ole paikalla vastaanottamassa toimitusta sovittuna aikana, voi kuljettaja jättää toimituksen ovelle, mikäli asiakas on tähän luvan antanut. Jos vastaanottaja ei ole paikalla eikä lupaa jättöön ole annettu, palautuu toimitus takaisin keräilypaikkaan. Mikäli saman päivän aikana saadaan Asiakas tavoitettua ja toimitus toimitettua, veloitetaan Asiakkaalta ylimääräisestä toimituskäynnistä 20€ lisämaksu, minkä Asiakas on velvollinen maksamaan. Mikäli Asiakasta ei saada kiinni saman päivän aikana, Sopilkalla on oikeus veloittaa koko tilauksen hinta toimitus- ja mahdollisine palvelumaksuineen, vaikkei toimitusta saada tehtyä. Sopilka säilyttää ei-pilaantuvia tuotteita 30 vuorokauden ajan toimitusyrityksestä tiloissaan, joista Asiakas voi ne käydä noutamassa. Vaihtoehtoisesti Asiakas voi pyytää uutta toimitusta, josta Asiakas on velvollinen maksamaan 20€ lisämaksun.

Sopilka ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Sopilkalle tai laiminlyönyt ilmoittaa yhteystietojensa muuttumisen, taikka ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

10. Toimitusmaksu

Sopilkan kulloinkin voimassa olevat toimitusmaksut ovat nähtävillä Verkkokaupan info-sivuilla. Sovellettava toimitusmaksu näytetään lisäksi Asiakkaalle tilauksen yhteydessä ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

11. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle tarjolla olevista vaihtoehdoista. Tuotteet ja niiden toimituskulut ja mahdolliset palvelumaksut maksetaan tilauksen yhteydessä Verkkokaupassa ilmoitetuilla maksutavoilla.

Vahvistaessaan tilauksen Asiakas sitoutuu maksamaan tilaamansa Tuotteet valitsemallaan maksutavalla. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii suomalainen maksuvälityspalvelu Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Veloitus suoritetaan tilaushetkellä. Toimituksen yhteydessä vaihtuvamääräisten tuotteiden määrä täsmäytetään ja asiakkaalta veloitetaan toteutuneen summan mukaan. Vaihtuvamääräisten tuotteiden täsmäytyksessä Sopilka ei veloita enempää kuin mikä alkuperäisen veloituksen määrä on ollut. 

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Kortilla maksettaessa verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet asiakkaalle. Visa, Visa Electron ja MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Visma Pay toimii myyjänä ja maksun saajana, ja vastaa täten korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Maksun saajana näkyy Visma Pay / Visma Payments Oy.

Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Visma Payn SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Korttimaksamisessa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Visma Payn kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

Lisätietoja Jousto-laskusta osoitteessa www.jousto.com.

12. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa Tuotteet ja että Tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee välittömästi ja viimeistään 7 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ilmoittaa siitä Sopilkan asiakaspalveluun (puh: 

+358 041 317 93 83, sähköposti: contact@sopilkafi-wp23830.test.cchosting.fi). 

Meillä ei aina ole henkilökuntaa, joka pystyy sujuvasti vastata suomen kielellä puhelimeen, joten jos ette saa asianne käsiteltyä soittamalla, laittakaa teksti-, whatsapp tai sähköpostiviestiä yllä oleviin yhteystietoihin. Jos ette saa asianne asianmukaisesti käsiteltyä asiakaspalvelun kautta, pyydämme ottamaan yhteyttä Sopilkan toimitusjohtajaan: +358 50 568 5725, nataliya.german@traveldeep.fi.

Toimituksessa tai Tuotteissa todetuissa kuluttajansuojalain tarkoittamissa viivästys- tai virhetilanteissa sovelletaan kuluttajansuojalain 5 luvun säännöksiä viivästyksen ja virheen seuraamuksista.

13. Ylivoimainen este

Sopilka ei ole vastuussa sellaisesta Tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Sopilkan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Sopilka noudattaa velvollisuuksiaan niin pian kuin se on kyseisessä tilanteessa mahdollista.

14. Evästeet

Asiakkaan päätelaitteelle voidaan toimittaa evästeitä (“cookies”). Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka avulla voidaan kerätä tietoja siitä, miten Verkkokauppaa käytetään, eli esimerkiksi milloin ja mitä Verkkokaupan sivuja Asiakas on selannut, mistä Asiakas on tullut Verkkokauppaan ja mitä selainta Asiakas käyttää. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä, mutta evästeen avulla saatua tietoa on mahdollista liittää Asiakkaalta saatuihin henkilötietoihin.

Evästeiden käytön tarkoituksena on analysoida ja kehittää Verkkokauppaa, jotta Sopilka voi palvella Asiakkaita entistä paremmin, sekä hyödyntää tietoja Verkkokaupan kävijämäärien tilastollisessa seurannassa ja erilaisessa Verkkokaupan toimintojen tehon mittauksessa. Evästeiden avulla kerättyä tietoa voidaan käyttää myös kohdennetun mainonnan tuottamiseen (myös ns. Retargeting).

Retargeting-mainonnassa myös muilla verkkosivustoilla mainoksissa voi näkyä tuotteita jotka liittyvät Asiakkaan käyttäytymiseen Verkkokaupassa. Sopilka ei luovuta kerättyä tietoa kolmansien osapuolien markkinointikäyttöön. 

Asiakkaalla on mahdollisuus kytkeä evästeiden käyttö pois selainasetuksistaan tai poistamalla evästeet Verkkokaupassa asioinnin jälkeen, mutta tällä on vaikutusta Verkkokaupan käyttömahdollisuuksiin sitä heikentävästi tai jopa sen kokonaan estäen.

15. Ehtojen muuttaminen

Sopilka pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja. Tilauksiin sovelletaan niitä Ehtoja, jotka olivat voimassa Asiakkaan tehdessä tilauksen.

16. Sovellettava laki ja riitojenratkaisu

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä Ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun kohtuullisessa ajassa, erimielisyydet ratkaistaan ensiasteena Helsingin käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

17. Muut ehdot

Kuluttajansuojalain 6 luvun nojalla Asiakkaalla ei ole etämyynnin peruuttamisoikeutta tilatessaan elintarvikkeiden tai muiden päivittäistavaroiden yksittäisiä toimituksia Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

18. Asiakaspalvelu

Asiakasta kehotetaan kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa kääntymään Sopilkan asiakaspalvelun puoleen: puh: +358 041 317 93 83, sähköposti: contact@sopilkafi-wp23830.test.cchosting.fi.

Meillä ei aina ole henkilökuntaa, joka pystyy sujuvasti vastata suomen kielellä puhelimeen, joten jos ette saa asianne käsiteltyä soittamalla, laittakaa teksti-, whatsapp tai sähköpostiviestiä yllä oleviin yhteystietoihin. Jos ette saa asianne asianmukaisesti käsiteltyä asiakaspalvelun kautta, pyydämme ottamaan yhteyttä Sopilkan toimitusjohtajaan: +358 50 568 5725, nataliya.german@traveldeep.fi.

19. Verkkokaupan ylläpitäjä

Verkkokauppaa ylläpitää:

Sopilka Food / Traveldeep Oy Ltd

y-tunnus: 2871394-2

Paneliantie 8A

00940 Helsinki

Puh: +358 041 317 93 83

Sähköposti: contact@sopilkafi-wp23830.test.cchosting.fi